8 mars 2010

Markus är tillbaka hos oss!

I dag kör vi "fem snabba" med vår nygamla kollega Markus;
Vad sysslar du med just nu?
Jag bygger upp artikelregister till våra nya datakassor som kommer igång så småningom. Vi skriver ut tusentals med streckkoder och märker alla nya och gamla varor med nya etiketter med streckkod på. Jag planerar även en hel del för en eventuell kundklubb också. Många register blir det!


När drar allt igång?
Det här är något som tar mycket tid. Det finns väldigt många unika artiklar här på Slottsträdgården Ulriksdal ibland känns det som en smärre månlandning! Svårt att säga när, men så fort som möjligt.

Vad innebär detta för våra kunder?
Nya kvitton med mycket mer information på. Kanske kommer vi att få se fler kampanjer i framtiden också...

Du jobbar en del med inredningsdelen i Trädgårdsbutiken också, vad gillar du just nu?
Tidlösa krukor som håller länge, t.ex Gränsfors. Sen är ju jag ett big fan av stora pjäser, tycker om pampiga stora krukor/arrangemang som ger en käftsmäll när man ser dem så man stannar upp och hajar till.

Vad gillar du inte?
Shabby chic. Har lite svårt för det här som är sockersött, jag vill ha lite mera kraftfulla miljöer som ger mig aha upplevelser plus att det har varit populärt så länge nu, samt att jag har svårt för namnet.

Inga kommentarer: