4 februari 2009

Tulpanvas - en ny vas med gamla anor från 1600 talet!

Ursprungs vaserna från Holland var gjorda i vitt porslin och handmålade i blått, den jag håller är i vit pärlemoglasyr och så finns den även i silver! Jag tycker att den här typen av vaser är fantastiska, de har en skön funktion, en historia och sen är den snygg bara som den är. Vasen kom till när tulpaner var dyra och exklusiva, då hade man inte råd med mer en 5 st. 20- pack existerade inte då!

Ska man ha en vas så tycker jag att det är den här man ska satsa på, ett konst verk och att stycke historia på samma gång!
/Tomas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, både söt vas och karl!

ANKAN sa...

Hej på er!

Ljuvlig vas! Häftig! Och jag kan ju inte annat än stämma in i Moas tidigare ord...det var ju inget fel på herrn som håller i vasen heller. ;-)

Jag har en liten utmaning till er på min sida. Är ni på?

Trevlig helg!

//ANKAN